Életrajz
A modern anyagok és ipari örökségek restaurálásáról és megőrzéséről szóló tanulmányai során Nahid Matin Pour a történelmi tárgyak gondozásának követelményként meghatározott határait feszegette. A kortárs művészet restaurálásának területe egy másfajta restaurálási gyakorlat megközelítéseként kínálkozott számára. Szakdolgozata után, amely egy kinetikus szobor konzerválásáról szólt, Nahid Matin Pour Karlsruhéba költözött, ahol 2010 óta él és dolgozik. 2011-óta a konzervátori osztály vezetője a ZKM|Center for Art and Media múzeumban, amely egyben a modern és kortárs művészetnek szentelt kutatóintézmény is. Amellett, hogy kölcsönzésekért és a ZKM gyűjtemény megőrzési stratégiáinak fejlesztéséért felel, szakmai tevékenysége egy interdiszciplináris csapat szerves részét képezi, amely kortárs (beleértve képzőművészeti és digitális alapú médiamunkákat) művek megvalósításáért, megóvásáért, dokumentálásáért és restaurálásáért felelős.
Absztrakt
Dokumentációs és megőrzési stratégiák egy kortárs installációhoz
Az esettanulmány Lynn Hershman Leesons Infinity Engine (Végtelen gépezet) munkájáról felveti a legtöbb nehéz kérdést, amelyekkel a restaurátorok kortárs installáció dokumentálása közben szembesülnek, és bemutatja azt a hatalmas munkát, amelyet egy multidiszciplináris csapat végez. Az Infinity Engine egy összetett installáció, amely még mindig futó projekt, hiszen a művész minden új helyszínhez változtatásokat eszközöl. A kihí- vással szembesülve a ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe múzeumi csapata alaprajzokat, kisfilmeket és további különböző adatot állított elő. Ezáltal a csapat restaurátorainak a feladata ezeknek az információknak az összegyűjtése lett, megtalálni a hiányokat, kipótolni azokat, illetve mindezt egy használható dokumentációként rendszerezni. Lynn Hershman Leeson az egyik úttörő a fotográfia, videó, film, performansz, installáció, interaktív és internetalapú művészet területein. Az Infinity Engine c. munka a művész szerint egy tudós laboratóriumának filmszerű másolata, benne önprogramozott véletlengenerátor által kezelt videók, adatok számítógépes hátterekhez, egy weboldalt felhasználó interaktív arcfelismerő szoba, egy nyomtatott orr, dokumentumok, különböző tárgyak, állatok és két nehéz laboratóriumi ajtó. A művész weboldalán elképzelésként található meg, először pedig a ZKM-ben valósították meg egy 2014-es, a művész munkássá- gából rendezett retrospektív kiállításon. Három további helyszínre vándorolt a kiállítás, ahol ugyanaz az installáció különböző variációkban jelent meg. Minden alkalommal a művésszel szorosan együttműködve tervezték meg a rendszer felállítását. Lynn Hershman Leeson teljes művészi szabadságot élvez, függetlenül a feladatban rejlő olyan nehézségektől, mint például a hozzáadott anyagok dokumentálása, megóvása stb. Akárhogy is, egy ilyen léptékű installáció dokumentálása és megőrzése jól képzett interdiszciplináris csapatot igényel. A prezentáción bemutatott képeket és videókat a múzeumi személyzet különböző tagjai készítettek, és a restaurátor által lettek összeállítva, illetve értelmezve.