2017-01-09

Lívia NOLASCO-RÓZSÁS

Életrajz

Lívia Nolasco-RózsásNolasco-Rózsás Lívia művészettörténész, kurátor, író és szerkesztő. 2010-ben fejezte be tanulmányait a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetemen művészettörténetből és esztétikából, 2006 óta dolgozik kurátorként különböző művészeti intézményeknél szerte Európában, párbeszédeket kezdeményez különböző földrajzi helyek között a gyorsan és folyamatosan változó kortárs művészet médiumaira és különböző szakterületeinek átfedéseire összpontosítva.

Nolasco-Rózsás Lívia számos tematikus kiállítás kurátora, ezeken olyan kérdéseket érintettek, mint a gazdaság (Az algoritmikus kereskedés kuriózumai a Trafó-Kortárs Művészetek Házában), az építészet (A város entrópiája – Julia Stoschek gyűjtemény a budapesti Műcsarnokban), és a befogadás kérdése (Szinesztézia a 2B Galériában, Školská28 Communication Space Prága, Labirynt Galéria Lublin). Ezeken túl olyan feltörekvő és jelentős művészek egyéni kiállításain dolgozott, mint Eli Cortinas, Shilpa Gupta vagy Zilvinas Kempinas. Folyamatosan ír művészeti magazinoknak, nemzetközi szerkesztőként dolgozott a Flash Art Hungary magazinnál. 2011-től 2013-ig a budapesti Műcsarnokban dolgozott mint kurátor, 2014-től a ZKM kurátori osztályának tagja.

 

 

Abstract

A virtuális megismerése – Kiállítóterek háromdimenziós modelljeinek lehetséges felhasználása a dokumentáció és archiválás során

A térbeli alakzatok vizualizációja és digitális szimulációja leginkább tervezett, még meg nem valósult épített terek elképzelésére használatos. Ugyanakkor a térbeli fotográfiai reprodukció újdonságai (3D szkennelés) lehetővé teszik, hogy kezdetleges háromdimenziós modellekként állítsuk elő olyan terek digitális reprodukcióit, mint a kiállítótereké. Ezek a modellek a műalkotások kiállításon belüli elhelyezkedésének dokumentálásra is alkalmasak, ezzel segítve a későbbi rekonstrukciót, különösen az összetett kiállítások esetén. A ZKM | Karlsruhe tereinek nemrég elkészült 3D modelljének köszönhetően a kiállítóterek dokumentációja és archiválása mint térbeli modellek, megvalósíthatóvá vált. A kísérletezések csak most kezdődtek, ugyanakkor az nyilvánvaló, hogy ez a technológia legalábbis kö- zéptávon segíteni képes a gyűjteményi dolgozók és a restaurátorok munkáját a műtárgyak térbeli paramétereit illetően.

TÁMOGATÓK

 

A Ludwig Múzeum együttműködő partnere a C3 – Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány