Biográfia
Művészettörténész, kurátor, író. Elismert elektronikus és digitális művészet szakértő.
Szociológiát, pszichológiát, művészettörténetet, és neveléstudományt tanult; kutatások, restaurátori tanulmányok a Monuments Historiques de France-nek, építészetről, publikációk, doktori disszertációját az Autunban (Burgundy, Franciaország) lévő Saint-Lazare Katedrálisról írta, University of Freiburg (Németország)
1995-óta a Council of Europe tanácsadója, tanulmányt írt „ A kommunikáció új területei,a kultúra és a művészi kreativitás határfelületei” (“The new space of communication, the interface with culture and artistic creativity”) címmel, a nemzetközi NGO-k és kulturális intézetek tanácsadója
1994 – 97 a ZKM | Media Museum at ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe (Németország) kurátora
1998 – 05 a ZKM | Museum Communications department vezetője
1998-tól egyetemi előadó, média művészetet és múzeológiát tanít különböző egyetemeken: State Academy of Fine Arts St. Petersburg és Universities of Bern, Basel és Karlsruhe
2006 – 2016 a ZKM | Media Museum Karlsruhe vezető kurátora
2008-2012 esztétikai és média elméleti professzor az Istanbul BILGI-University egyetemen
2010 – 2014 a European Unions Research Project on the Conservation of Digital Media Art igazgatója
2016-óta szabadúszó kurátor és elismert elektronikus és digitális művészet szakértő
Absztrakt
Utánunk az özönvíz?
Bevezető gondolatok a művészetmegőrzés szervezeti változásairól.
Az analógról digitális kultúrára való szervezeti váltást nagy mértékben a művészet – mint az új technológiák katalizátora, formálta át. Azonban ez még elfogadásra vár a múzeumok és a gyűjtemények jelentős részéről.
Habár tekintettel a szervezeteik uralkodó felépítésére, és a támogatások mértékének drasztikus csökkenésére, a múzeumok és gyűjtemények még mindig nincsenek olyan helyzetben, hogy megfeleljenek a technológiai fejlődés felgyorsult folyamatainak. Egy olyan társadalomban, melyben a múzeumok és gyűjtemények rá vannak kényszerítve hagyományos feladataik újraértékelésére, úgy mint a gyűjteményezés, a megőrzés, a kutatás, és művészetoktatás, az anyagi támogatás a nagyközönség számára rendezett aktuális eseményen alapszik. Az anyagi és személyzeti korlátozások miatt rá vannak kényszerítve a művek szelektálására. Vajon a múzeumok és a gyűjtemények a jelentős technikai nehézségek növekvő támogatási hiányának ellenére képesek-e fenntartani a magas színvonalat még a digitális művészet megőrzésében is?