2015-07-31

ARCHÍVUM

ARCHÍVUM

I. A tárgyalapú média megőrzése a hazai közgyűjteményekben

Előadássorozat papírral, fotóval, nyomattal és hangfelvétellel foglalkozó magyar szakemberekkel.


1. SOR Zita: Mentegetés…
fotórestaurátor, Történeti Fényképtár, Magyar Nemzeti Múzeum
Budapest, Magyarország


2. OROSZ Katalin:Papír a modern médiában–műtárgyvédelmi problémák, jellemzők papír-bőr tárgyrestaurátor, Magyar Nemzeti Múzeum
Budapest, Magyarország


3. PAPP Judit: Múlt és Jelen „Pillanatképek” a XX. századból Escher Károly fotóriporter, fotóművész munkássága, az Országos Széchényi Könyvtár Fényképtárában őrzött filmnegatív-hagyatékának vizsgálata és megőrzésének lehetőségei című doktori disszertáció kivonata
fotórestaurátor, OSZK Országos Széchényi Könyvtár
Budapest, Magyarország


4. KELEVÉZ Ágnes: A szó elszáll? Hangfelvételek archiválása és közzététele a Petőfi Irodalmi Múzeumban
Irodalomtörténész, Babits kutató, Főosztályvezető, Médiatár, Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM)
Budapest, Magyarország


II. Digitalizálás

Különböző médiafolyamatok azonosítása, megőrzési- és dokumentációs módszertana.


5. Armin STRAUBE: Digitális megőrzés és megbízható digitális adattárak – Kulcsfogalmak és best practice
Osztályvezető, Kutatási Adatmenedzsment osztály, Nemzeti Könyvtár,
Doha, Qatar


6. Elisabeth SCHIMANA: Digitális nirvána
Igazgató, IMA Institut für Medienarchäologie
Hainburg an der Donau, Ausztria


7. Matěj Strnad: Miért kezdjük a filmmel, ha a médiaművészet megőrzésén gondolkodunk?
archívátor, Center for Audiovisual Studies (CAS)
Prága, Cseh Köztársaság


8. Elżbieta WYSOCKA: Archív kiállítási gyakorlat, és a film, mint elavuló médium, érzeki megtapasztalása múzeumi terek kontextusában,
Osztályvezető, Digitális Gyűjteményi Osztály, Nemzeti Filmarchívum
Varsó, Lengyelország


III. Kezdeményezések a digitális művészet megőrzésére

Teoretikusok, történészek és kutatók prezentációja a média megőrzéséről és digitális tartalomról, mint kulturális örökségünkről.


9. Oliver GRAU: A digitális művészet összetett kifejezése
Chair Professor for Image Science, Danube University Krems
Krems, Ausztria


10. Florian FAION: A médiaművészet digitális újjászületése – Az e-Installation technikai oldala,
kutató asszisztens, Karlsruhe Institute of Technology (KIT)
Karlsruhe, Németország


11. Jesús Muñoz MORCILLO: Médiaművészeti alkotások szinesztéziás dokumentálása, mint konzerválási módszer
művészetteoretikus, klasszika filológus, Centre for Cultural and General Studies (ZAK) Karlsruher Institut für Technologie (KIT)
Karlsruhe, Németország


12. Claudia SCHNUGG: Díjátadás, bemutatás, létrehozás, megőrzés és az időalapú (time-based) művészet az Ars Electronicában
Ars Electronica
Linz, Ausztria


13. Jon IPPOLITO: Az újragyűjtés művészete
professzor, Új Média Tanszékének, Still Water lab igazgató, University of Maine,
Maine, USA

IV. A digitális megőrzés helyzete

Teoretikusok, történészek és kutatók prezentációja a média megőrzéséről és a digitális tartalomról, mint kulturális örökségünkről, illetve az archiválás módszertani kísérlete, gyűjtése, bemutatása és megőrzése.


14. Christine SAUTER: PERICLES – hosszú távú megoldás a digitális tartalom megőrzésére
Projektmenedzser a londoni King’s College egyetemen, a PERICLES FP7 projekt koordinátora
London, Egyesült Királyság


15. Gaby WIJERS: A LIMA digitális tárhely és kutatás a médiaművészeti alkotások fenntartható hozzáféréséért
igazgató, LIMA
Amszterdam, Hollandia


16. Johannes GFELLER: “Digitális: Igen hajrá! – még mindig emlékszem az analógra”
Egyetemi tanár, a Masterképzés vezetője, Stuttgart State Academy of Art and Design
Stuttgart, Németország


17. Hanna HÖLLING: Médiaművészet a hagyományos és a kortárs elméletek paradigmái között
restaurátor, ANDREW W. MELLON VISITING PROFESSOR Bard Graduate Center: Decorative Arts, Design History, Material Culture
New York, USA

V. A Digitális művészet megőrzésének kezdeményezései Magyarországon

Művészek és teoretikusok prezentációja a média megőrzéséről és digitális tartalomról, mint kulturális örökségünkről Magyarországon.


18. SZEGEDY-MASZÁK Zoltán: Rekonstrukció vagy interpretáció?
egyetemi tanár, Doktori Iskola vezető, Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola
Budapest, Magyarország


19. SUGÁR János: Javaslat a digitális filológiára (képzőművész, egyetemi tanár,) Magyar Képzőművészeti Egyetem,
Budapest, Magyarország


20. PETERNÁK Miklós: A megőrzés médiuma (trialógus)
igazgató, CKulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány
Budapest, Magyarország


21. KÓNYA Béla Tamás: Mikor kezdjük a jövőt konzerválni?
főrestaurátor, Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum
Budapest, Magyarország

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

TÁMOGATÓK

 

A Ludwig Múzeum együttműködő partnere a C3 – Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány